blog.ekologia.pl   Publicyści   Dominik Dobrowolski   Komentarze

Komentarze

~Gość Szymkowiak.pl szlaban

hehe : ) celnicy to celnicy : )

~Gość Carlsbergit

Pojemniki przeznaczone do gromadzenia opakowań z tworzyw sztucznych - najczęściej są to pojemniki w kolorze żółtym. Gromadzimy w nich plastikowe butelki po napojach, opakowania po chemii gospodarczej oraz po kosmetykach, reklamówki, worki foliowe, puszki aluminiowe oraz opakowania kartonowo – foliowe (tetra paki).

Nie należy w nich umieszczać opakowań po olejach i smarach, opakowań po lekach oraz środkach chwasto- i owadobójczych, jak również plastikowych zabawek.

Co tak samo jest w Szczecinie? Proszę o sprostowanie!

~Gość Mario

Niedopuszczenie do wzrostu temperatury o 2 stopnie pozwoliłoby na uniknięcie katastrofalnych zmian na Ziemi. Obecnie, przy niemal 400 ppm CO2 możemy zobaczyć jak szybko zmieniać się ekosystem Arktyki. Szczególnie widoczną zmianą jest zmniejszająca się czapa lodowa. O skutkach tego zaniku mogliśmy przekonać się tej Wielkanocy. O tym co dzieje się w Arktyke można zobaczyć http://arcticicesea.blogspot.com/ Arctic Sea Ice.

Gazy cieplarniane tworzy natura - wulkany, naturalne pożary lasów, rozkład obumarłych szczątków żywych istot, oddychanie tlenowców. Problem to coraz mniejsza liczba roślin, w tym drzew. Rośliny pobierają CO2, oddają za to tlen, ponadto potrafią zmniejszyć ilość pyłów, CO oraz innych tlenków i dwutlenków, iglaste wydzielają prozdrowotne olejki eteryczne. A tu powierzchnia lasów światowych maleje. Tajga (największa powierzchnia lasów na Ziemi) wycinana, lasy tropikalne (największa biróżnorość-50% gat. Ziemi) wycinane, stare drzewa w miastach (stuletni dąb oddaje ilośc tlenu dla 5 osobowej rodziny) wycinane. Lasy w pobliżźu wsi wycinane są pod grunty rolne, drogi i domy, lasy przy miastach pod osiedla. Gdy tego nie zatrzymamy, nie będzie miał kto redukować gazów cieplarnianych ani nawet produkować tlenu. Fotosynteza sinic jest bardzo produktywna, tylko, że nie jest ich wystarczająco dużo - osuszanie jezior. Trzeba chronić naturalne ekosystemy i półnaturalne, mające wiekszą bioróżnorodność. Tylko one zapewnią równowagę biologiczną i ekologiczna na Ziemi.

~Gość Kacper

Podziwiam i życzę szczęścia:)

~Gość Adam/Łódź

No ładnie, ładnie - 3,5 tony to super wynik. Gratuluję :)

~Gość joasia

fajna akcja Panie Dominiku, dobrze, że Pan o tym pisze.

~Gość iza g.

Jedynym rozsądnym i uznawanym przeze mnie wyjściem jest NIE kupowanie karpia WCALE. Wegetariańskie święta są łatwe, przyjemne i EKOLOGICZE.

~Gość Rybak

Wszyscy o tym wiedzieliśmy a jakoś nie umieliśmy ubrać w proste słowa.
Dziękuję i pozdrawiam .
Rybak.

~Gość Ewa

Zjednał Pan sobie wielu przyjaciół wśród rybaków żyjących z produkcji karpia, chylę czoło za zdroworozsądkowy osąd sytuacji.

<< Czerwiec 2017 >>